1605
Češi potvrdili svou lásku k Chorvatsku
Podle oficiálních statistik Češi potvrdili svou lásku k Chorvatsku! Vloni jich tam
přijelo 800 tisíc, což je o 10 % více než předloni
Rok 2024 přinesl opět rekordní letní sezónu dovolených na chorvatském pobřeží Jadranu.
Chorvatsko,
dlouhodobě nejoblíbenější letní destinace Čechů, přivítalo v roce 2024
přibližně 800 000 českých turistů, což znamená meziroční nárůst o více než 10 %.
Vyplývá to z dat Chorvatského turistického sdružení (HTZ) i z interních statistik
Travel Family, jedničky na českém trhu pro dovolené
v Chorvatsku.
„Chorvatsko
letos potvrdilo svou pozici lídra mezi letními destinacemi.
Zaznamenali jsme obrovský zájem o pobyty u moře i širší spektrum klientů, kteří objevují
kouzlo této země nejen během léta, ale i mimo hlavní sezónu,“
říká Martina Blahová, generální ředitelka cestovní kanceláře Travel Family.
„Jsem velmi rád, že mohu konstatovat, že rok 2024 byl pro chorvatský
cestovní ruch mimořádně úspěšný a dosáhli jsme nejen návratu k předpandemickým
výsledkům, nýbrž i jejich překonání. Očekáváme další rekord v celkovém počtu
turistů, který ke konci roku přesáhne počet 21 milionů,
jen z České republiky navštívilo
Chorvatsko
okolo 800 tisíc lidí, tj. i letos
bylo Chorvatsko
volbou číslo 1 pro letní dovolenou,“
říká Miodrag Mlačić, ředitel zastoupení Chorvatského turistického sdružení (HTZ)
pro Českou republiku a Slovensko.
Trendy sezóny 2024
Trendy sezóny 2024 potvrdily, že Chorvatsko
je oblíbenou dovolenkovou destinací pro všechny cílové skupiny napříč generacemi.
Podle statistik cestovní kanceláře Travel Family tvoří Češi do věku 55 let 61 % návštěvníků, přičemž největší skupinou jsou
rodiče s dětmi ve věku 25–44 let (30,9 %). Tito turisté často navazují na tradici rodinných dovolených u Jadranu.
Významnou část návštěvníků pak tvoří tzv. „Husákovy děti“ ve věku 45–55 let, kteří představují 25,2 % českých turistů.
Atraktivitu Chorvatska,
coby dovolenkové destinace dále umocnily významné změny v dostupnosti a infrastruktuře, kdy vstup
Chorvatska do Schengenského prostoru
a přijetí eura usnadnily cestování a zvýšily pohodlí návštěvníků. Navíc se rozšířila
nabídka ubytování, a to nejen o moderní hotely, ale i o alternativní možnosti, jako jsou glamping a mobilní domy, což
přilákalo nové skupiny klientů hledající unikátní zážitky.