1584
Češi kupují dovolené na příští léto a jsou ochotni utrácet více peněz
Jsou stejně nároční jako Němci či Rakušané
Češi začali ve velkém rezervovat zájezdy na příští letní sezónu. Vědí, že právě brzkým nákupem mohou získat řadu
slev a výhod. Jde zejména o největší výběr z oblíbených kapacit ubytování,
které nejsou na začátku prodeje ještě zaplněny, a také o výhodnější ceny. Právě na podzim, na úplný start prodeje zájezdů na další letní sezónu, mají zákazníci možnost čerpat výhody tzv. Early Booking slev
(sleva za brzkou rezervaci), které u mnoha hotelů mohou dosahovat výše až 30 – 40 % z běžné ceny. Další výhodou jsou pak například snížené rezervační zálohy či pobyt dětí zdarma. U Travel Family je to
navíc zdarma asistenční lékařská služba Travel Medik pro ty, kdo si takto dopředu rezervují dovolenou na příští léto.
„Ten, kdo si chce vybrat své oblíbené místo, termín či konkrétní hotel a chce výrazně ušetřit, by si měl dovolenou rezervovat ideálně
do konce listopadu. V tomto období je největší výběr a jsou k dispozici také nejlepší cenové nabídky,“ říká Martina Blahová, generální ředitelka cestovní kanceláře Travel Family
a dodává: „Platí to například i o destinacích, jako je Chorvatsko, které podobně jako jiné přímořské destinace
šlo letos do předprodeje výrazně dříve a aktuálně je již rezervováno přibližně 8 % pobytů na příští letní sezónu 2025.“
Ceny nerostou, Češi nakupují a nebojí se utrácet za dovolené
Ve srovnání s letošním rokem zájezdy na příští rok nijak zásadně nezdražují. Výjimkou mohou být pouze některé země, jako je například
Černá Hora, kde dochází ke zvýšení sazby DPH z 15 % na 23 %. Ale ani zde se neočekává žádný dramatický nárůst.
Například u Chorvatska jsou ceny zájezdů pro příští rok více méně na stejné úrovni jako letos a nepředpokládá se
ani obecně výrazný nárůst dalších cen v Chorvatsku. Inflace v září v
Chorvatsku dosáhla pouhých 1,6 %, a byla tak nejnižší od března 2021.
„Zákazníci přesto utrácejí více. Ve srovnání s letošním rokem se průměrná zaplacená cena na jednu smlouvu zvýšila přibližně o 20 %. A to nikoli z důvodu vyšší ceny, ale především díky tomu, že
Češi nakupují kvalitnější ubytování nebo větší rozsah služeb. Češi se přestali bát utrácet a naplno se vrátil nákupní apetit. Letní sezóna 2025
by mohla být z hlediska útrat za dovolenou rekordní,“ odhaduje Martina Blahová, generální ředitelka cestovní kanceláře Travel Family.
Nová nabídka zájezdů do Řecka a Turecka
V návaznosti na vývoj poptávky rozšiřuje pro sezónu 2025 Travel Family nabídku zájezdů do Řecka. Nově jdou do prodeje také například
nejpopulárnější osmidenní pobyty ve čtyřhvězdičkových hotelech v režimu all-inclusive na ostrově Rhodos – ideální pro rodiny s dětmi. Do prodeje jdou také pobyty v dalších řeckých destinacích,
jako jsou Karpathos, Parga či
Kréta a další.